Všeobecné obchodné podmienky s informáciami pre zákazníkov

1 Účinnosť

1.1. Pre obchodné vzťahy medzi Nier Fine Wines, Industriestr. 2, 2460 Bruck an der Leitha, Rakúsko (ďalej len „predávajúci“) a zákazníkom (ďalej len „zákazník“) platia výhradne nasledujúce obchodné podmienky v platnom znení v čase objednania.

1.2. Spotrebiteľom v súlade s týmito obchodnými podmienkami je každá fyzická osoba, ktorá uzatvára právny úkon na účely, ktoré nemožno prevažne priradiť jej obchodnej alebo samostatnej profesijnej činnosti. Podnikateľom je fyzická alebo právnická osoba alebo právnická osoba, ktorá koná pri uzatváraní právneho úkonu v rámci svojej obchodnej alebo samostatnej profesijnej činnosti.

1.3. Odstupné podmienky zákazníka nebudú uznané, ibaže predávajúci ich platnosť výslovne uzná.

2 Ponuky a popisy služieb

2.1. Zobrazenie produktov v online obchode nepredstavuje právne záväzné ponuky, ale výzvu na podanie objednávky. Popisy služieb v katalógoch a na webových stránkach predávajúceho nemajú povahu záruky.

2.2. Všetky ponuky platia „do vypredania skladových zásob“, pokiaľ nie je u produktov uvedené inak. Chyby sú vyhradené.

3 Postup objednávky a uzavretie zmluvy

3.1. Zákazník si môže v sortimente predávajúceho nezáväzne vybrať produkty a tieto zhromažďovať v tzv. nákupnom košíku pomocou tlačidla [Pridať do košíka]. V rámci nákupného košíka je možné zmeniť výber produktov, napríklad ich zmazaním. Potom môže zákazník pokračovať v procese objednávky kliknutím na tlačidlo [Pokračovať k objednávke].

3.2. Kliknutím na tlačidlo [Objednať za odplatu] zákazník podá záväznú žiadosť o nákup tovaru nachádzajúceho sa v nákupnom košíku. Pred odoslaním objednávky môže zákazník kedykoľvek zmeniť a skontrolovať údaje a pomocou funkcie prehliadača „späť“ sa vrátiť do nákupného košíka alebo zrušiť celý objednávkový proces. Nevyhnutné údaje sú označené hviezdičkou (*).

3.3. Predávajúci následne zákazníkovi zašle automatické potvrdenie o prijatí e-mailu, v ktorom sú zákazníkove objednávky znovu uvedené a ktorý zákazník môže vytlačiť pomocou funkcie „Tlač“ (potvrdenie o objednávke). Automatické potvrdenie o prijatí iba dokumentuje, že objednávka zákazníka dorazila k predávajúcemu a neznamená prijatie ponuky. Kúpna zmluva vzniká, až predávajúci odoslal objednaný produkt do 3-5 dní zákazníkovi, odovzdal alebo odoslal zákazníkovi do 3-5 dní druhý e-mail, potvrdenie objednávky alebo zaslanie faktúry. Prijatie môže tiež zahŕňať žiadosť o platbu predávajúceho na zákazníka a najneskôr absolvovať postup platobnej operácie. V prípade viacerých prijatí sa stanoví čas prijatia. Pokiaľ predávajúci neprijme ponuku zákazníka v lehote na prijatie, nie je uzavretý žiadny kontrakt a zákazník už nie je viazaný na jeho ponuku.

3.4. V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, je uvedená lehota na odoslanie, odovzdanie alebo potvrdenie objednávky sedem namiesto dvoch dní.

3.5. Pokiaľ predávajúci umožní platbu vopred, zmluva nadobúda platnosť poskytnutím bankových údajov a žiadostí o platbu. Pokiaľ platba nebola prijatá predávajúcim do 10 kalendárnych dní od odoslania potvrdenia objednávky, hoci bola opakovane vyzvaná, predávajúci od zmluvy odstúpi, čo má za následok zrušenie objednávky bez ďalších následkov pre kupujúceho ani predávajúceho. Objednávka je potom pre kupujúceho a predávajúceho bez ďalších následkov uzavretá. Rezervácia tovaru pri platbe vopred je teda platná najdlhšie po dobu 10 kalendárnych dní.

  1. Ceny a dopravné náklady

4.1. Všetky ceny uvedené na webových stránkach predávajúceho zahŕňajú platnú daň z pridanej hodnoty.

4.2. K uvedeným cenám predávajúci účtuje dopravné náklady. Dopravné náklady budú kupujúcemu jasne uvedené na samostatnej informačnej stránke a počas procesu objednávania.

  1. Dodanie, dostupnosť tovaru

5.1. Pokiaľ je dohodnutá platba vopred, dodávka prebehne po obdržaní fakturačnej čiastky.

5.2. Pokiaľ je doručenie tovaru zavinené kupujúcim a napriek trom pokusom o doručenie zlyhá, môže predávajúci od zmluvy odstúpiť. Prípadné platby budú zákazníkovi okamžite vrátené.

5.3. Pokiaľ nie je objednaný produkt k dispozícii z dôvodu, že predávajúci nie je bez vlastnej viny dodávateľom dodávaný s týmto produktom, môže predávajúci od zmluvy odstúpiť. V takom prípade predávajúci okamžite informuje zákazníka a prípadne mu navrhne dodanie porovnateľného produktu. Pokiaľ nie je dostupný porovnateľný produkt alebo pokiaľ zákazník nechce dodanie porovnateľného produktu, predávajúci okamžite vráti zákazníkovi prípadné už poskytnuté plnenie.

5.4. Zákazníci budú informovaní o dodacích lehotách a obmedzeniach dodania (napr. obmedzenie dodávok do určitých krajín) na samostatnej informačnej stránke alebo v rámci príslušnej

5.5 V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, prechádza riziko náhodnej straty a náhodného poškodenia tovaru na kupujúceho okamihom, keď predávajúci tovar odovzdá dopravcovi, prepravcovi alebo inej osobe alebo inštitúcii určenej na vykonanie prepravy; uvedené dátumy dodania a lehoty sú bez záväzku iných sľubov a dohôd, nie sú fixnými termínmi.

5.6 Oneskorenie dodania a plnenia z dôvodu vyššej moci a nepredvídateľných udalostí, ktoré významne sťažujú alebo znemožňujú dodanie zo strany predávajúceho, nie je predávajúci povinný plniť voči zákazníkom, ktorí sú podnikateľmi, ani v prípade záväzne dohodnutých lehôt a termínov. V takom prípade je predávajúci oprávnený odložiť dodanie alebo plnenie o dobu trvania prekážky plus rozumnú lehotu na začatie plnenia. Toto právo na odloženie lehoty platí aj v prípade nepredvídateľných udalostí ovplyvňujúcich činnosť dodávateľa predchádzajúcich dodávateľov, ktoré nie sú ani na ňom, ani na predávajúcim. Počas trvania tejto prekážky je zákazník tiež zbavený svojich zmluvných povinností, najmä platby. Pokiaľ by oneskorenie nebolo zákazníkovi prijateľné, môže tento po stanovenej rozumnej lehote alebo po dohode s predávajúcim písomne ​​od zmluvy odstúpiť.

6 Platobné podmienky

6.1 Zákazník si môže vybrať jednu z ponúkaných platobných metód v rámci a pred dokončením objednávkového procesu. Zákazníci budú o dostupných platobných metódach informovaní na samostatnej informačnej stránke.

6.2 Ak je možná platba faktúrou, musí byť platba vykonaná do 14 dní odo dňa prijatia tovaru a faktúry. Pri použití iných platobných metód je platba vopred bez akýchkoľvek zliav.

6.3 Pokiaľ sú pre spracovanie platieb poverení tretí poskytovatelia, napr. PayPal, platia ich obchodné podmienky.

6.4 Pokiaľ je splatnosť platby určená podľa kalendára, zákazník sa dostáva do omeškania jednoduchým premeškaním termínu. V takom prípade je zákazník povinný zaplatiť zákonné úroky z omeškania.

6.5 Záväzok zákazníka k zaplateniu úrokov z omeškania nevylučuje uplatnenie ďalších škôd z omeškania zo strany predávajúceho.

6.6 Právo na vzájomné vyrovnanie nárokov patrí zákazníkovi iba vtedy, ak sú jeho protinároky právne právoplatne stanovené alebo uznané predávajúcim. Zákazník môže uplatniť právo zadržania platby len v rozsahu nárokov vyplývajúcich z rovnakého zmluvného vzťahu.

7 Zadržanie vlastníckeho práva

Do úplného zaplatenia zostáva dodaný tovar vo vlastníctve predávajúceho. Pre zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, platí dodatočne: Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do úplného vyrovnania všetkých nárokov vyplývajúcich z prebiehajúcej obchodnej transakcie; Kupujúci je povinný, pokiaľ nespôsobil vlastníctvo na neho, zaobchádzať s kúpnym predmetom šetrne. Najmä je povinný na svoje náklady poisťovať tento kúpny predmet proti krádeži, požiaru a vodným škodám vo vhodnej alebo obvyklej výške na obnovnú hodnotu. Pokiaľ je nutné vykonávať údržbu a inšpekčné práce, musí ich kupujúci vykonávať včas na svoje náklady. Spracovanie alebo preformátovanie tovaru so zadržaním vlastníckeho práva zákazníkom sa vykonáva vždy v prospech predávajúceho. Pokiaľ je zadržaný tovar spracovaný s inými vecami, ktoré nepatria predávajúcemu, predávajúci získa spoluvlastnícke právo k novej veci v pomere hodnoty zadržaného tovaru k ostatným spracovaným veciam v čase spracovania. Pre vec vzniknutú spracovaním platia ostatné ustanovenia týkajúce sa zadržiavaného tovaru. Okrem toho zákazník prevádza poistenie na zabezpečenie nárokov proti nemu, ktoré vznikajú výsledkom spojenia zadržiavaného tovaru so stavebným pozemkom proti tretím osobám. Prístup tretích osôb k tovaru, ktorý patrí alebo je spolu vlastnený predávajúcim, musí byť kupujúcim bezodkladne oznámený. Náklady na návrh tretích osôb na nesúlad alebo náklady na mimo pozitívne uvoľnenie znáša kupujúci. Kupujúci je oprávnený zadržovaný tovar predať v pravidelnom obchodnom styku. Zákazník už vopred zaisťuje, že všetky pohľadávky vzniknuté z predaja alebo iného právneho dôvodu týkajúce sa zadržiavaného tovaru (vrátane všetkých zostatkových pohľadávok z kontokorentnú) sú v plnej výške prevedené na predávajúceho. Predávajúci poveruje zákazníka s odvolateľným právom, aby pohľadávky prevedené na predávajúceho inkasoval za svoj účet a vo svojom vlastnom mene. Toto právo na inkaso je možné odvolať, pokiaľ zákazník neplní svoje platobné povinnosti riadnym spôsobom. Predávajúci sa zaväzuje uvoľniť na žiadosť zákazníka zabezpečenie, pokiaľ ich celková predajná hodnota prekročí sumu všetkých ešte otvorených nárokov predávajúceho z obchodného vzťahu o viac ako 10 % (v prípade rizika predaja o viac ako 50 %). Výber uvoľnenia zaistenia je na rozhodnutí predávajúceho. S úhradou všetkých nárokov predávajúceho z obchodných transakcií prechádza vlastníctvo zadržovaného tovaru a prevedené pohľadávky na kupujúceho. Výber uvoľnenia zaistenia je na rozhodnutí predávajúceho.

  1. Záruka za vady tovaru a záruka

8.1. Záruka za vady sa riadi právnymi predpismi s výhradou nasledujúcich ustanovení.

8.2. Záruka existuje iba v prípade, že bola výslovne poskytnutá pri tovare dodanom predávajúcim. Zákazníci sú informovaní o podmienkach záruky pred začatím objednávkového procesu.

8.3. Pokiaľ je zákazník podnikateľ, je povinný tovar bezodkladne po dodaní aspoň do dvoch týždňov po dodaní preskúmať a zjavné vady hlásiť dodávateľovi písomne ​​a bezodkladne, najneskôr do dvoch týždňov od prijatia, a skryté vady bezodkladne, najneskôr do dvoch týždňov od zistenia. Obvyklé odchýlky v kvalite, hmotnosti, veľkosti, hrúbke, šírke, vybavení, vzore a farbe v súlade s normami nie sú chybami.

8.4. Ak je zákazník podnikateľ, má právo voľby medzi odstránením vady a dodaním nového tovaru.

8.5. Nároky na odstránenie vád výrobkov podnikateľov nezanikajú zákonom, najmä v prípade osobitných ustanovení pre regres podnikateľov, obvykle jeden rok po prechode nebezpečenstva, pokiaľ zákonom nie sú stanovené dlhšie lehoty. U použitých výrobkov je záruka pre podnikateľov vylúčená.

8.6. Ak podnikateľ zabuduje chybnú vec do inej veci alebo ju pripojí k inej veci podľa jej povahy a účelu, predávajúci nie je povinný v rámci dodania nového tovaru na náklady zákazníka nahradiť náklady na odstránenie chybnej a inštalácii opravené alebo dodané bezchybné veci, s výnimkou výslovnej dohody a bez porušenia ostatných povinností záruky. Tento postup platí aj pre náhradu nákladov na odstránenie vodnej veci a inštaláciu opravenej alebo dodanej bezchybnej veci v rámci regresu kupujúceho v dodávateľskom reťazci (tj medzi zákazníkom a jeho zákazníkmi).

  1. Všeobecná zodpovednosť

9.1. Za účelom vylúčenia a obmedzenia zodpovednosti predávajúceho za škodu platí bez ohľadu na ostatné právne predpisy nasledujúce vylúčenie a obmedzenie zodpovednosti.

9.2. Predávajúci je plne zodpovedný, pokiaľ je príčinou škody úmysel alebo hrubá nedbalosť.

9.3. Ďalej predávajúci zodpovedá za ľahkovážne porušenie závažných povinností, ktorých porušenie ohrozuje dosiahnutie účelu zmluvy, alebo za porušenie povinností, ktorých dodržiavanie umožňuje riadne vykonanie zmluvy ako celku a na ktorých dodržiavanie sa kupujúci pravidelne spolieha. V tomto prípade je však zodpovednosť predávajúceho obmedzená iba na predvídateľnú, typickú škodu podľa zmluvy. Predávajúci neručí za ľahkovážne porušenie iných ako vyššie uvedených povinností.

9.4. Vyššie uvedené obmedzenia zodpovednosti sa nevzťahujú na prípady porušenia života, tela a zdravia, na vady po prevzatí záruky o vlastnostiach výrobku a na zámerne zamlčané vady. Zodpovednosť podľa zákona o zodpovednosti za vady výrobku zostáva nedotknutá.

9.5. Pokiaľ je zodpovednosť predávajúceho vylúčená alebo obmedzená, platí toto obmedzenie tiež pre osobnú zodpovednosť zamestnancov, zástupcov a splnomocnencov.

  1. Ukladanie textu zmluvy

10.1. Kupujúci má možnosť pred odoslaním objednávky vytlačiť text zmluvy pomocou tlačovej funkcie svojho prehliadača.

10.2. Predávajúci taktiež zašle kupujúcemu potvrdenie objednávky so všetkými údajmi o objednávke na uvedenú e-mailovú adresu. S potvrdením objednávky, najneskôr však pri dodaní tovaru, dostane kupujúci kópiu obchodných podmienok vrátane informácií o odvolaní, nákladoch na dopravu a podmienkach dodania a platby. Pokiaľ ste sa zaregistrovali v našom obchode, môžete si zobraziť svoje objednávky v sekcii vášho profilu. Okrem toho ukladáme text zmluvy, ale nie je verejne prístupný na internete.

10.3. Pre podnikateľov môže byť zmluvná dokumentácia zaslaná e-mailom, písomne ​​alebo odkazom na online zdroj.

  1. Záverečné ustanovenia

11.1. Ak je kupujúci podnikateľom, je miestom plnenia sídlo predávajúceho, pokiaľ nie je dohodnuté inak alebo pokiaľ to nevylučujú záväzné právne predpisy, zatiaľ čo miestom súdneho miesta je sídlo predávajúceho, ak je kupujúci obchodníkom, právnickou osobou verejného práva alebo verejnoprávnym fondom alebo pokiaľ kupujúci nemá všeobecné súdne miesto v štáte sídla predávajúceho. Zostáva vyhradené právo predávajúceho na výber iného prípustného súdneho miesta.

11.2. V prípade podnikateľov sa uplatňuje právo [Spolkovej republiky Nemecko / Rakúskej republiky] s vylúčením Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru, pokiaľ to nebráni povinným právnym predpisom.

11.3. Jazykom zmluvy je nemčina.

11.4. Platforma Európskej komisie pre online riešenie sporov (OS): http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nie sme pripravení a nie sme povinní sa zúčastňovať na konaní pred spotrebiteľským sprostredkovateľom.